Αρχείο μηνός Απριλίου 2017

Β΄ φάση διαγωνισμού «Παιχνίδι και Μαθηματικά».

1-620x400

Η Ε.Μ.Ε (Παράρτημα Ημαθίας) ανακοινώνει:   

Το Σάββατο 6 Μαΐου και ώρα 9.00 διεξάγεται η β΄ φάση του διαγωνισμού «Παιχνίδι και Μαθηματικά». Ο διαγωνισμός συνδιοργανώνεται από το Παράρτημα Ημαθίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) και την Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Ν. Ημαθίας.

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να ενημερώσουν τους μαθητές για τον διαγωνισμό, στον οποίο μπορούν να συμμετέχουν οι  μαθητές, που διακρίθηκαν στην α΄ φάση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.

Αποτελέσματα

Τα εξεταστικά κέντρα της Ημαθίας είναι:

  • το 4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας για τους μαθητές της περιοχής Βέροιας
  • το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας για τους μαθητές της περιοχής Νάουσας και
  • το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας για τους μαθητές των περιοχών Αλεξάνδρειας και Μελίκης.

Οι μαθητές θα πρέπει να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα στις 8.30 και να έχουν μαζί τους στυλό, μολύβι και σβύστρα.

Η εξέταση είναι δίωρη.

Όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν, μπορούν να συνδράμουν το έργο μας στην επιτήρηση. Η βοήθειά τους θα είναι πολύτιμη. Σε όσους συμμετάσχουν θα δοθεί βεβαίωση για το εθελοντικό τους έργο.

Εγγραφές στα Δημοτικά Σχολεία 2017-2018

Για τη σχολική χρονιά 2017-2018 οι εγγραφές μαθητών στην Α΄ Τάξη των Δημοτικών Σχολείων θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 19 Μαΐου 2017  (σχετική εγκύκλιος της γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε.)

(Tη σχολική χρονιά 2017-2018 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2011 έως 31-12-2011.)

δικαιολογητικά:

  • Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας μαθητή  που θα φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια («είναι υποχρεωτικά όλα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και …δίνονται δωρεάν … », Ε.Ε.Ε & Δ.Δ.Υ (Υ1/Γ.Π.161682/22-12-2008)).
  • Το Ατομικό δελτίο υγείας μαθητή  … το οποίο συμπληρώνεται από γιατρούς των οικείων Μονάδων Υγείας του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας … ή των Εξωτερικών Ιατρείων των Ν.Ι. … ή των ιδιωτών γιατρών… συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΠΥ… (παιδίατροι, γενικοί γιατροί, παθολόγοι),Φ6/1094/80261/Δ1, 20-5-2015).
  • Αποδεικτικό στοιχείο της διεύθυνσης κατοικίας του μαθητή … η οποία θα πρέπει να βρίσκεται στα όρια της οικείας σχολικής περιφέρειας (Άρθρο 1, ΠΔ 201/98)
  • Βεβαίωση φοίτησης  Νηπιαγωγείου ( … ή όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης … (παρ. 4 α. 94 Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ87Α)).
  • Το πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας αναζητείται απ’ τις σχολικές μονάδες μέσω του πληρ. Συστήματος myschool  (φ.6/498/57863/δ1, 6-4-20160).

Δελτίο_ΑΔΥΜ

 

«Τα Λαζαράκια»

ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟΥ ΕΘΙΜΟΥ «ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ»

Ένα παραδοσιακό έθιμο «Τα Λαζαράκια» αναβίωσαν την Παρασκευή   7 Απριλίου 2017             οι μαθητές του  Γ2 τμήματος του σχολείου μας με την καθοδήγηση της δασκάλας τους.

Οι μαθητές με χαρά και ευχαρίστηση έπλασαν με τα χεράκια τους τα «Λαζαράκια», μικρά ανθρωπάκια φτιαγμένα από νηστίσιμο ζυμάρι, τραγούδησαν με ενθουσιασμό τα «Λαζαράκια», τα εθιμικά κάλαντα του Λαζάρου και στο τέλος δοκίμασαν τα δημιουργήματά τους..

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Κόγια  Αναστασία για την ευγενική της διάθεση να μας προσφέρει τη ζύμη για την πραγματοποίηση της δραστηριότητάς μας.

Λίγα λόγια για το έθιμο.

Το Σάββατο του Λαζάρου θεωρείται μέρα του θανάτου και της ζωής και είναι μια από τις σημαντικότερες γιορτές της Ορθοδοξίας. Τα κάλαντα του Λαζάρου παλιότερα ήταν από τα πιο ζωντανά έθιμα, αλλά πλέον τραγουδιούνται σε ελάχιστες περιοχές.
Ήταν -σχεδόν- γυναικεία και τα τραγουδούσαν κοπέλες διαφόρων ηλικιών και κορίτσια της παντρειάς που ονομάζονταν “Λαζαρίνες”.
Την παραμονή της γιορτής, οι Λαζαρίνες μάζευαν λουλούδια, που με αυτά θα στόλιζαν το καλαθάκι τους την άλλη μέρα ντυμένες με τοπικές ενδυμασίες γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας το Λάζαρο και εισπράττοντας ένα μικρό φιλοδώρημα, χρήματα, αυγά, φρούτα ή άλλα φαγώσιμα.

Τα έθιμα του Λαζάρου στα χρόνια της σκλαβιάς είχαν κοινωνική σκοπιμότητα.
Στις γυναίκες και ιδίως στα νέα κορίτσια που δεν έβγαιναν συχνά έξω από το σπίτι επειδή τα ήθη της εποχής και ο φόβος της αρπαγής τους από τους Τούρκους τις περιόριζαν, δίνονταν κάποιες ελευθερίες και έτσι γίνονταν και προξενιά.
“Λάζαρο αν δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις” έλεγαν.
Για την ψυχή του Λάζαρου οι γυναίκες ζύμωναν ανήμερα το πρωί ειδικά ψωμάκια, τους “λαζάρηδες”, τα “λαζαρούδια” ή “λαζαράκια”.
Είχαν σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παριστάνεται ο Λάζαρος στις εικόνες.

 H ΣΥΝΤΑΓΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ

ΥΛΙΚΑ

 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις                                                                                                                  2 φακελάκια ξηρή μαγιά                                                                                                                                    ½ φλιτζάνι ελαιόλαδο                                                                                                                                        1 φλιτζάνι ζάχαρη                                                                                                                                          Μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι                                                                                                                  2 κουταλάκια του γλυκού κανέλλα                                                                                                    Σταφίδες                                                                                                                                                            Καρύδια                                                                                                                                                              γαρίφαλα

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Ρίχνουμε το αλεύρι σε μία λεκάνη και ανοίγουμε στο κέντρο μία λακουβίτσα. Αφού έχουμε διαλύσει τη μαγιά σε χλιαρό νερό, ρίχνουμε το διάλυμα αυτό στο κέντρο της λεκάνης. Δεξιά ρίχνουμε το αλάτι και αριστερά τη ζάχαρη ώστε τα δύο υλικά να μην έρθουν σε επαφή. Στη συνέχεια προσθέτω το ελαιόλαδο και πολύ λίγο νερό αν χρειαστεί και αρχίζω το ζύμωμα. Αφού τα ζυμώσουμε καλά προσθέτουμε τις σταφίδες και την κανέλλα. Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί και να φουσκώσει για μία ώρα κ μετά πλάθουμε τα Λαζαράκια μας. Βάζουμε τα γαρίφαλα για μάτια και τα ψήνουμε στους 170-180oC για 25-30 λεπτά ανάλογα με το φούρνο μας. Καλή επιτυχία και καλή μας όρεξη!!!!

Οι μαθητές/τριες, και η δασκάλα του Γ2 τμήματος σας εύχονται

                                                        ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ – ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

20170407_093603.jpg2 20170407_093616.jpg3 20170407_093627.jpg4 20170407_093637.jpg5 20170407_093652.jpg6 20170407_093714.jpg7 20170407_093728.jpg8 20170407_093740 20170407_093748.jpg9 20170407_093814.jpg10 20170407_093833.jpg11

Ευχαριστίες – Ευχές

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου   Δημοτικού Σχολείου (Μελέτειου) θέλει να ευχαριστήσει από καρδιάς όλους (μαθητές, γονείς, δασκάλους) όσους μας βοήθησαν μ” οποιονδήποτε τρόπο στη διοργάνωση-ολοκλήρωση του πασχαλινού bazaar.

Εύχεται ακόμα σε όλους τους/τις μαθητές/τριες,  γονείς-κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας Καλές Γιορτές και Καλή Ανάσταση.

 

unnamed.jpgb3             unnamed.jpgb4

unnamed.jpgb1             unnamed.jpgb2

unnamed.jpgb7 unnamed.jpgb5

unnamed.jpgb8

«Παιχνίδι και Μαθηματικά»

Mathematics-to-Kids-620x400

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Παράρτημα Ν. Ημαθίας), στο πλαίσιο του περιοδικού της «Μικρός Ευκλείδης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, διοργάνωσε την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017 τον 11ο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες των σχολείων που πήραν μέρος, υπό την επίβλεψη των δασκάλων.

Και στον φετινό διαγωνισμό πήραν μέρος μαθητές από  Δημοτικά Σχολεία της Ημαθίας. Η συμμετοχή αυτή δείχνει και το μέγεθος της αποδοχής του διαγωνισμού από τους μαθητές και τους δασκάλους τους, οι οποίοι στηρίζουν το θεσμό δίνοντας βήμα στην καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης.

Η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος Ημαθίας της ΕΜΕ ανακοινώνει σήμερα τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, σύμφωνα με τα οποία διακρίθηκαν 397 μαθητές. Συγχαίρουμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν  και καλούμε όσους διακρίθηκαν να πάρουν μέρος στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, που θα διεξαχθεί το Σάββατο 6 Μαΐου σε Αλεξάνδρεια, Βέροια και Νάουσα στα εξεταστικά κέντρα που θα ανακοινωθούν.

Οι επιτυχόντες μαθητές

Επιτυχόντες Διαγωνισμού

Στο Κέντρο Πρόληψης «Πρόσβαση»

Την  Πέμπτη  6  Απριλίου  οι  μαθητές/τριες της  B΄ τάξης  επισκέφτηκαν   το  Κέντρο  Πρόληψης   «Πρόσβαση»  και  συμμετείχαν σε  εκπαιδευτικό  πρόγραμμα  στο  πλαίσιο  του μαθήματος της Ευέλικτης  Ζώνης.

Οι  μαθητές/τριες  συζήτησαν  για  συναισθήματα,  έπαιξαν  σε παντομίμα με συνοδεία μουσικής διάφορα συναισθήματα. ΄Eγινε ανάγνωση  παραμυθιού « Το παράξενο φυτό » με  θέμα  τη διαφορετικότητα,  ζωγράφισαν  το  παραμύθι και τα  δικά  τους  συναισθήματα.

Περπάτησαν την παραδοσιακή συνοικία της Μπαρμπούτας με τα πλακόστρωτα δρομάκια και τα εξαιρετικά αρχοντικά, η πλούσια βλάστηση  πλάι  στον ποταμό  Τριπόταμο  με  τα  ορμητικά  νερά του, τους  πρόσφερε  στιγμές  απόλαυσης  φυσικού  τοπίου.

unnamed.jpg1  unnamed.jpg2

unnamed.jpg3  unnamed.jpg4

unnamed.jpg5  unnamed.jpg6

unnamed.jpg7  unnamed.jpg8

Εκπ/κή επίσκεψη στη Νάουσα

Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Νάουσας επισκέφθηκαν την Τετάρτη 5 Απριλίου 2017, οι μαθητές των Α και Γ2 τμημάτων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους στο πλαίσιο υλοποίησης εκπαιδευτικού προγράμματος «Κυκλοφορώ με ασφάλεια».

Σκοπός της επίσκεψης και του προγράμματος ήταν οι μαθητές να διαμορφώσουν υπεύθυνη συμπεριφορά σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και να κατανοήσουν τη σημασία του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

Η επίσκεψη μας ξεκίνησε με την προβολή σχετικού με το θέμα βίντεο στον χώρο του Πνευματικού Κέντρου της «Βέτλανς»

Στη συνέχεια στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν σε θέματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) από τον εκπαιδευτή κ. Πινακούδη και η επίσκεψη περιελάμβανε θεωρητική και πρακτική κατάρτιση με γενικά στοιχεία οδικής ασφάλειας, βασικούς κανόνες κυκλοφορίας με έμφαση στη διαμόρφωση σωστής συμπεριφοράς στον δρόμο.

Ο κ. Πινακούδης μίλησε στους μαθητές για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τις υποχρεώσεις που θα πρέπει να έχουν οι οδηγοί, οι συνοδηγοί και οι πεζοί. Τους ενημέρωσε για το τι θα πρέπει να κάνουν όταν διασχίζουν έναν δρόμο ή όταν περνάνε από μία διάβαση πεζών.

Η πρακτική εξάσκηση περιλάμβανε την εφαρμογή των αρχών και κανόνων οδικής συμπεριφοράς με εκτέλεση προκαθορισμένων διαδρομών στον χώρο του πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής, είτε πεζή είτε με τροχοφόρα οχήματα (ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα) και στο τέλος πήραν αναμνηστικό δίπλωμα οδήγησης!

Ευχαριστούμε θερμά τον υπεύθυνο του πάρκου κ. Πινακούδη ο οποίος με πολύ μεγάλη προθυμία, όρεξη και μεράκι δίδαξε και ενημέρωσε τους μαθητές μας.

IMG_20170405_111423 IMG_20170405_111434

IMG_20170405_102427 IMG_20170405_120545

IMG_20170405_124003          IMG_20170405_120102

IMG_20170405_124008

 

Στο Μουσείο Εκπαίδευσης «Χρήστος Τσολάκης»,

Εκπαιδευτική, Παιδαγωγική και ψυχαγωγική επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές των Β και  Γ2 τμημάτων, του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς τους, την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017, στο Εθνικό Μουσείο Εκπαίδευσης «Χρήστος Τσολάκης», που βρίσκεται στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Αγίας Βαρβάρας,

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μουσείου, γνώρισαν την Ιστορία και τη λαογραφία μιας άλλης εποχής ήλθαν σε επαφή με εκθέματα, όπως, πλουσιότατη συλλογή αναγνωστικών, θρησκευτικών και ιστορικών βιβλίων, εκτεταμένη συλλογή εκπαιδευτικού, πολιτικού, λογοτεχνικού ξενόγλωσσου και εμπορικού περιεχομένου, εκτεταμένη συλλογή σχολικών βιβλίων, φωτογραφιών σχολικής ζωής, επαγγελματικών εργαλείων, συλλογές φυτολογίων, εντόμων, οστράκων, ορυκτών, βαλσαμωμένων πουλιών, γεωγραφικών και ιστορικών χαρτών, εποπτικών μέσων πάσης φύσεως, με τυπογραφικά στοιχεία, με τον πομπό του πρώτου ραδιοφωνικού σταθμού της Βέροιας, με γραφομηχανές καθώς και με την πρώτη γενιά ηλεκτρικών υπολογιστών.

Ύστερα από την ξενάγηση πέρασαν ένα δίωρο ξενοιασιάς και χαλάρωσης κάνοντας ελεύθερα διάφορες δραστηριότητες και παίζοντας στον εξαιρετικά άνετο και καταπληκτικό χώρο του Μουσείου.

unnamed.jpg7  unnamed.jpg8  unnamed.jpg3  unnamed.jpg10

unnamed.jpgab  unnamed.jpgabv

Μουσείο Εκπαίδευσης Χ. Τσολάκη

Πώς πρέπει να είναι ο Δάσκαλος (Χ. Τσολάκης)